دبیرستان نمونه دولتی اورامان

مکانی جهت تحصیل بهتر دانش آموزان ممتاز شهرستانهای پاوه , روانسر, جوانرود و ثلاث باباجانی

نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب
نویسنده : ادمین - ساعت ۱:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/٢
 

نکته 1)مطالبی که در آغاز و در پایان مطالعه می خوانید بهتر در حافظه می مانند و مطالبی که در میان قرار دارند احتمال فراموش کردنشان بیشتر است .

پس بخش های میانی مطالعه به تمرین زیادتری نیاز دارند. پس مدت زمان مطالعه نباید به حدی باشد که مطالب زیادی در بین شروع و انتهای آن قرار گیرند .

بهترین زمان مطالعه 50 دقیقه و 10 دقیقه استراحت است. مطالعه برای مدت زمان طولانی و مستمر نه تنها سبب یادگیری بیشتر نمی .............

برای دیدن بقیه نکته ها روی ادامه مطلب کلیک کنید


 
 
این هم یک مطلب و دانستنی ریاضی جالب برای دانش آموزان عزیز
نویسنده : ادمین - ساعت ۸:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

چند خاصیت جالب در توان :

مجموع سه عدد فرد متوالی برابر است با 3 برابر مجذور عدد وسط به اضافه 8

1به توان 2 + 3 به توان 2 + 5 به توان 2 = 3x3 به توان 2 + 8

3 به توا ن 2 + 5 به توان 2 +7 به توان 2 = 3 x 5 به توان 2 + 8

7 به توان 2 + 9 به توان 2 + 11 به توان 2 = 3 x 9 به توان 2+8

برای مجذور کردن اعدادی که به 5 ختم می شوند می توانیم از این روش جالب استفاده کنیم . عدد دهگان را در عدد بلافاصله بعد از خودش ضرب می کنیم و 25 را مت راست حاصل ضرب می نویسیم :

35 به توان 2 =1525 (5ضرب در3 = 15)

75 به توان 2 = 3525 (5 ضرب در 7 = 35


 
 
روشهای فعال تدریس
نویسنده : ادمین - ساعت ۸:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

       بکار بردن روشهای نوین و فعال تدریس در مدارس و استفاده از حضور دانش آموزان و شرکت دادن آنان در بحث های گروهی  مبحثی است که مورد توجه تمامی صاحبنظران و مسئولان حوزه ی تعلیم و تربیت است .  در دبیرستان نمونه دولتی اورامان سعی بر این است که دانش آموزان خود پی به مطالب درسی ببرند و با استفاده از بحث های گروهی و به چالش کشاندن ذهن و فکر آنان  و نظارت و هدایت دبیران ، مطالب درسی  ملکه ی ذهن آنان شود . در این روش دانش آموز به تفکر واداشته می شود و به جنبه های مختلف موضوع مورد بحث می پردازد تا همگی با هم به  نتیجه ی مورد نظر برسند . نقش دبیران در هدایت بحث و اشاره به نکات مهم در میان صحبت های دانش آموزان  از شروط مهم در این روش می باشد .

   
     


 
 
این هم موضوعی در مورد فیزیک
نویسنده : ادمین - ساعت ۸:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

اجسام به هم نمی رسند

ریاضیات یک علم مطلق است برعکس علم فیزیک که بیشتر بر آنچه ما در می یابیم استوار می باشد . همان طور که همه ما می دانیم در علم ریاضیات از هر فاصله کوتاهی ، فاصله کوتاه تری نیز وجود دارد . مثلا اگر نقطه ای به صورت مداوم در جهت خلاف محور X ها حرکت کند ، با گذشت زمان مقداری را که نقطه بر روی محور X ها نشان میدهد کمتر و کمتر خواهد شد . درست مانند قضایای حد و پیوستگی که نقطه ..........................

برای دیدن ادامه روی ادامه مطلب کلیک کنید


 
 
مشتق گیری ضمنی
نویسنده : ادمین - ساعت ۸:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 
مقدمه
وقتی معادله‌ای بر حسب y و y ، x را به عنوان تابعی مشتق پذیر از x تعریف کند، حتی در مواردی که نتوان y را از معادله بدست آورد، اغلب می‌تو‌ان با استفاده از قواعد مشتقگیری dy/dx را محاسبه کرد. در این مقاله ، نحوه این عمل را نشان می‌دهیم و به اختصار به ایده نهفته در پس این روش اشاره می‌کنیم، سپس از این روش استفاده می‌کنیم و نشان می‌دهیم که قاعده توان علاوه بر نماهای صحیح برای نماهای کسری هم برقرار است. معادله x = y2 رادر نظر بگیرید همانطور که مشاهده می‌شود معادله مذکور دو تابع مشتقپذیر از x را تعریف می‌کند، یکی y = √x دیگری y = -√x. برای محاسبه dy/dx بطور ساده از دو طرف x = y2 نسبت به x مشتق می‌گیریم و y را به عنوان یک تابع ، هر چند نامشخص ، مشتقپذیر از x تلقی می‌کنیم. با انجام این عمل داریم:

2ydy/dx = 1 و سپس dy/dx = 1/2y


 تابعیت ضمنی

بیشتر معادلات ، معادلاتی دارند که y را بطور صریح بر حسب x بیان می‌کند. اما غالبا به معادلاتی بر می‌‌‌‌‌‌خوریم که y را بطور صریح بر حسب x به دست نمی‌دهند. در عین حال ، هر یک از این معادلات رابطه‌‌ای بین y و x تعریف می‌کنند. وقتی عدد معینی از دامنه مناسبی به جای x قرار گیرد، معادله.............................

ادامه در ادامه مطلب


 
 
نمونه سوالات زبان فارسی سال اول دبیرستان 1
نویسنده : ادمین - ساعت ٧:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 
  • نمونه سوالات زبان فارسی سال اول دبیرستان  1

 

  • اگه دنبال نمونه سوالات زبان فارسی میگردید حتما این هارو بخونید البته فقط سال اول ها تعداد سوالاتش هم ۴ تا هست اما هر کدوم از سوالات چند تا زیر مجموعه داره که میشه گفت کلا یه ٢٠ سوالی با هم بشن

 

 

  • برای دیدن نمونه سوالات روی ادامه مطلب کلیک کنید
  • این هم از پنجمین نمونه سوال

 
 
نمونه سوالات ادبیات فارسی اول دبیرستان 1
نویسنده : ادمین - ساعت ٧:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 
  • نمونه سوالات ادبیات فارسی اول دبیرستان  ١

این بار شش تا از سوالات ادبیات فارسی رو در وبلاگ قرار دادم که این ها هم مانند قبلی ها مربوط میشه به دی ماه ٨٧

 

برای دیدن سوالات روی ادامه مطلب کلیک کنید

چهارمین نمونه سوال بود

 

 


 
 
نمونه سوالات زبان انگلیسی سال اول دبیرستان 1
نویسنده : ادمین - ساعت ٧:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

نمونه سوالات زبان انگلیسی سال اول دبیرستان 1

 

در این پست 13 تا از نمونه سوالات زبان انگلیسی رو براتون قرار دادم امیدوارم ازشون استفاده کنید

 

برای دیدن 13 سوال روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

این سومین نمونه سوال هست


 
 
نمونه سوالات علوم زیستی و بهداشت اول دبیرستان 1
نویسنده : ادمین - ساعت ٧:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

نمونه سوالات  علوم زیستی و بهداشت اول دبیرستان 1

در این پست یک نمونه سوال از زیست  سال اول دبیرستان گذاشتم  که تعداد سوالاتش 24 هست البته  من خودم اینارو ننوشتم  فقط از وبلاگ مدرسه کپی کردم

این  دومین نمونه سواله

داشت یادم میرفت برای دیدن نمونه سوالات روی ادامه مطلب کلیک کنید


 
 
نمونه سوالات دینی سال اول دبیرستان 1
نویسنده : ادمین - ساعت ٧:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

نمونه سوالات دینی  سال اول دبیرستان ١ 

 

دوستان اگر روی ادامه مطلب کلیک کنید ۶ تا سوال گذاشتم که به نظرم مال دی ماه ٨٧ باشن

 

راستی نظر یادتون نره

این اولین نمونه سواله


 
 
دانش آموزان و رفتارهای عزت آفرین
نویسنده : ادمین - ساعت ٦:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

رفتارهای عزت آفرین

تعریف :

                رفتارهای عزت آفرین رفتارهایی هستند که احساس ارزشمندی و کفایت را در فرزندان تقویت می کنند و باعث عزت نفس در فرزندان شده و شادابی و امید را درآ نها پرورش می دهد . رفتارهای عزت آفرین سلامتی روانی و رفتاری فرد را به دنبال دارند این رفتارها امید به آینده را در فرد تقویت می کنند . به عبارت دیگر رفتارهای عزت آفرین رفتارهایی هستند که انرژی های روانی فرد را متمرکز کرده و او را در مسیر پیشرفت و شکوفایی پیش می برند .

                رفتارهای عزت آفرین برای والدین ، معلمان و فرزندان عزت و عظمت می آفرینند . دانش آموزان از این طریق می توانند « احترام به خود » را تجربه کرده ، شکست ها را پشت سر گذاشته ، به توانایی های خود پی برده ، توانایی سازگاری با محیط را در خود افزایش داده ، از توان ذهنی و هوش خود بهترین استفاده را کرده و انرژی روانی خود را برای ............

 

برای دیدین ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید


 
 
مدیران و پرورش تفکر خلاق
نویسنده : ادمین - ساعت ٦:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

  مقدمه :

جوامع برای رشد و بالندگی به نیروهای متفکر نیاز دارند. در حقیقت نیروهای انسانی متفکر شالوده و اساس پیشرفت در کشور هستند. تا سالها پیش نگرش مربیان به آموزش معطوف به ارائه اطلاعات و آموختن مهارت به یادگیرندگان بود و از این رو استفاده از روشهایی که تمرین و تکرار نامیده می شد بسیار مفید به نظر می رسید. در کنار آموزش رسمی روابط شاگرد استادی در بسیاری از کسبه ها رواج داشت و شاگرد برای تسلط یافتن بر کاری و رسیدن به درجه استادی سختی و رنج فراوانی را متحمل می شد. این امر تا حدی غیر قابل انکار است که امروزه به ضرب المثلی بین مردم رواج شده است. در این صورت شاگرد باید کاری را انجام می داد و مهم نبود این کار را چگونه انجام می داد حتی اگر "دمیدن در کوره به قیمت مردن" تمام می شد. دانش آموزان نیز در مدارس مشابه این وضعیت را داشتند. آنان برای کسب علم و دانش متحمل شکنجه هایی می شدند که معلمان به آنان واژه "تنبیه" را نسبت داده بودند. بدیهی است که در چنین حالتی فرد نمی تواند از کرامت انسانی برخوردار باشد و داشتن اعتماد به نفس و خودپنداره مناسب زمینه ای برای اندیشیدن و تفکر است.

در کنار تفکری که از آن به طور معمول انتظار داریم جوامع امروزی گرایش شدیدی به تفکر خلاق پیدا کرده اند. دلیل این امر هم نیاز به نیروهایی است که بتوانند در موقعیت های مساله با بهره گیری از دانش موجود به تولید راه حل بپردازند. در کشور ما هم به دستور رهبر معظم و گرانقدرمان نهضتی آغاز گردیده است که "نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی" نام گرفته است و این امر شاهد این مدعا است که ما نیز باید به سمت تولید افراد خلاق برویم و دانش آموزانی تربیت کنیم که تفکر خلاق داشته باشند.

وضعیت فعلی در نظام آموزشی به گونه ای است که علی رغم کوشش هایی که از سوی مسئولین صورت گرفته است ولی باز هم فرایند خلاقیت کشی دیده می شود و این امر هرگز نمی تواند ما را از کوشش هایی که در مسیر دستیابی به تفکر خلاق بر می داریم باز دارد.

                                                           فردین عبدی  « معاون آموزشی دبیرستان »

برای دیدن متن کامل بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید .

 


 
 
بیوگرافی هرمان هسه
نویسنده : ادمین - ساعت ٤:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱
 

اتوبیوگرافی هرمان هسه Hermann Hesse

دوم ژوئیه سال 1877 در شهرکلاو در بلاک فورست به دنیا آمدم. پدرم یک جرمن بالتیکی مهاجر از استونی و مادرم دختر یک سوبیایی و یک سویسی ـ فرانسوی بود.

 پدرِ پدرم پزشک بود و مادرِ پدرم یک مبلغ مذهبی و هند شناس. پدرم نیز مدت کوتاهی در هند مسیونر(مبلغ مذهبی ) بود و مادرم نیز چندین سال از .......................

 

برای دیدن ادامه روی ادامه مطلب کلیک کنید